Porsche i Formuła 1

0
335

Kiedy Porsche wszedł w wyścigi, Porsche zaskoczyło świat
z jego występami. Ale udział w wyścigach Formuły 1
przyniósł mieszane wyniki. W sezonie 1961–1962 uczestniczył Porsche
jako konstruktor, ale przyniósł tylko jedną wygraną w mistrzostwach
wyścig, o który zadeklarował Dan Gurney podczas Grand Prix Francji w 1962 r.
W wyścigu nie mistrzowskim tydzień później samotność Stuttgartu
powtórzył sukces. Pod koniec sezonu Porsche przeszedł na emeryturę
z F1 ze względu na wysokie koszty.

W 1983 roku Porsche wrócił do Formuły 1, dostarczając silniki
oznaczone jako jednostki TAG dla zespołu McLaren. To był sukces
ponieważ samochody napędzane Porsche zdobyły dwa mistrzostwa konstruktorów
w 1984 i 1985 roku oraz trzy korony kierowców w 1984, 1985 i 1986.

Niecałe dziesięć lat później, w 1991 roku, Porsche powrócił jako silnik
dostawca, ale tym razem wyniki były katastrofalne: Footwork, the
Samochody z napędem Porsche nie zdobyły ani jednego punktu, ani więcej niż połowy
z ras, których nawet się nie zakwalifikował. Od tego roku Porsche ma
nie uczestniczył w Formule 1.

Jednak lekko zmodyfikowane Porsches biorą udział w wielu konkursach
na całym świecie, głównie na zajęciach amatorskich dla entuzjastów. The
Jedyną kategorią profesjonalną jest ścigany Porsche Michelin Supercup
jako kategoria wsparcia dla europejskich rund Formuły 1.